OMA TILA.

Sinkkuelämää vietelessä sitä on tottunut aikalailla menemään omien aikataulujen mukaan. Huolehtimaan omasta elämästä ilman, että tarvitsee paljoa muiden aikataulua tai elämän rytmiä miettiä. Ei tarvitse kysellä, eikä selitellä menemisiään tai tekemisiä. Tämä on ehkä koko sinkkuelämässä mielestäni se paras asia. 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Jopa kuitenkin minäkin ajattelen, että jossain vaiheessa varmasti tulee elämään sellainen henkilö, joka saa tämän sinkkuilun loppumaan. Joku sellainen tyyppi, että haluan suunnitella menojani myös toisen mukaan ja parhaani mukaan ottaa myös toista ihmistä huomioon elämässäni. Helppoa tämä ei varmasti tule olemaan ja varmastikin, mitä pidempään on sinkkuelämää viettänyt, voi tämä tuntua vieläkin haastavammalta.

Itse olen nykyään jotenkin todella tarkka omasta tilasta. Mulle on tärkeää saada keskittyä omiin tärkeisiin asioihin, harrastaa ja myös koti on mulle sellainen paikka, mihin en ihan ketä tahansa halua nurkkiini pyörimään. Tarvitsen myös välillä omaa aikaa ja rauhaa, milloin saan koota ja kerätä ajatuksia. Olen oppinut viihtymään yksin, jopa välillä pelottavankin hyvin.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Pidän kuitenkin tämän oman tilan löytymistä pelkästään hyvänä asiana, joka on löytynyt ihan pelkästään yksinolemista harjoittelemalla. Mun kauhukuva elämästä olisi joutua tyytymään asioihin, myös parisuhdeasioissa. En halua olla jonkun kanssa vain olemisen vuoksi ja tämä vahva oma tila pitää huolen siitä, että aikaa ei tule jaettua ihan ok- tyyppien kanssa. Kun joku onnistuu pääsemään tähän mun ympyrän sisälle, tiedän, että tuossa ihmisessä on jotain erikoista. Hyvä tuuri jos käy, tuo ihminen ajattelee minusta sitten myös samalla tavalla.

Syksyn tulo saa selkeästi pohtimaan asioita enemmän. On oikeasti ihanaa kun saa hyvällä omalla tunnolla taas hiukan rauhoittua kesän menoista.

<3:llä Emmi

 

 

 

 

 

ENERGISEMPI MINÄ.

Syksy alkaa salakavalasti tehdä tuloaan, illat pimenee ja auringon paisteen sijasta saadaankin harmaata vesisadetta. Tänä vuonna jotenkin olen kuitenkin ollut todella fiiliksissä syksystä! Kesällä on jotenkin hirveät paineet olla kokoajan menossa jossain ja meikäläisen menojalka on kyllä ollut ihan laiska koko kesän. Mulla on edessä aika työntäyteinen loppuvuosi, jota odotan enemmän, kuin innolla! Tärkeää on siis saada pidettyä omat energiatason ylhäällä, karsia elämästä kaikki ne asiat, jotka laskee energiat ja ottaa enemmän mukaan niitä asioita, joista energiat nousee kattoon!

Photo 23.8.2015 22.13.02

Meidän olohan on meidän omista valinnoista ja asenteesta riippuvainen. Vaikka vettä tulisi kaatamalla ja kengät kastuisi, voimme itse päättää kuinka paljon annamme tuon asian vaikuttaa omaan päiväämme. Teemme myös joka päivä monia valintoja, joilla voimme lisätä tai vastaavasti heikentää omaa energiatasoa. Voimme siis itse vaikuttaa täysin, onko meidän päivät lähinnä sitä, että odotamme illalla nukkumaan menoa, vai tunnemmeko olevamme aidosti innostuneita päivän aikana.

Tässä mielestäni viisi tärkeintä asiaa, joihin keskittymällä voimme vaikuttaa kuinka paljon enegiaa meillä on päivisin käytettävissä.

  1. Lepo ja rauhoittuminen

Tämä on ehdottomasti kaikista tärkeintä ja nukkumiseen tulisi kiinnittää ensimmäisenä huomiota. Jos olet nukkunut liian vähän, päivän aikana kaikki tuntuu tuhat kertaa rankemmalle ja vaikka mitä keinoja yrittäisit käyttää, univelat lähtee pois vain nukkumalla. On myös tärkeää osata rauhoittaa ne omat ajatukset, ettei oma pää käy ylikierroksilla. Meditaatio on tähän ihan yksi parhaimmista keinoista. Oletko koskaan kokeillut?

2. Ihmiset ympärilläsi

Ihmiset ympärilläsi voivat joko antaa sinulle enrgiaa ja nostaa sinua ylöspäin tai vastaavasti lytätä ja tuoda negatiivisuutta elämääsi. Kannattaa siis todella olla tarkka, kenen seurassa viettää aikaa ja hiukan tarkkailla, millaisten ihmisten kanssa oikein oletkaan eniten tekemisissä.

3. Liikkuminen

Fyysinen rasitus on yksi parhaimpia keinoja nostaa energiat kattoon. Tärkeää on löytää laji, mistä nauttii ja muistaa liikkua omaa kroppaa kuunnellen. Itse olen huomannut, että aamuisin liikkuminen sopii minulle parhaiten ja tästä syystä joka aamu pyrin tekemään jotain liikuntaa, edes pienen aamujoogan jos aikataulu on muuten tiukka.

4. Ravinto

Onko sana ”ruokakooma” liiankin tuttu? Jos ruokailun jälkeen tulee fiilis, että tekee mieli mennä nukkumaan, olet syönyt sinulle sopimattomalla tavalla. Syömämme ruuan pitäisi antaa meille energiaa, eli kannattaa todella keskittyä siihen, millainen ruoka juuri sinulle sopii. Itselläni toimii tällä hetkellä parhaiten kasvispainoitteinen ruoka, mistä saan paljon energiaa ja olo pysyy kevyenä.

5. Ajankäyttö

Teemme valintoja myös päivittäin, mihin käytämme vapaa-aikamme. Istummeko monta tuntia sohvalla, katsomme viihdeohjelmia, selailemme Instagram- feediä vai luemmeko esimerkiksi kiinnostavaa ja kehittävää kirjaa. Voimme käyttää omaa aikaamme siihen, että inspiroidumme ja kehitymme tai vastaavasti hukuttaa ajatuksia vaikka liialliseen somen käyttöön. Näillä valinnoilla on myös paljon väliä siihen, millaisia ajatuksia päässämme pyörii.

Energistä viikon alkua jokaiselle! Jos tuntuu, että syksyn tullen tarvitsisit konkreettisia vinkkejä siihen, kuinka saada energiat kattoon, meillä on alkamassa pian Voima Minä- verkkovalmennus! Facebook- sivusta tykkäämällä saat vinkkejä energisempään syksyyn, sekä pian infoa myös alkavasta valmennuksesta.

<3:llä Emmi